Star Wars Vintage: Ewoks: Flykten från Endor
Ewokernas spännande äventyr fortsätter när den hjältemodiga Wicket och hans unga vän Cindel flyr från de onda marauderna med hjälp av deras nya allierade, den barske eremiten Noa och hans snabba hjälpare Teek.
En armé av onda marauder, anförda av kung Terak och hans sluga häxa Charal, attackerar ewokbyn och tillfångatar många ewoker. Wicket och unga Cindel lyckas undkomma och flyr in i skogen, där de stöter på en lurvig varelse som heter ”Teek”. Han tar dem till ett till synes övergivet hem som tillhör Noa, en sur, gammal eremit. När marauderna slår till igen, tillfångatar de Cindel och Noa, Wicket och Teek måste skynda sig att rädda flickan och ewokerna från kung Teraks mörka fästning.