The Hate U Give
I detta kraftfulla drama, baserat på den bästsäljande romanen med samma namn, bevittnar en tonåring dödsskjutningen av sin barndomsvän. Nu måste hon hitta sin röst och stå upp för det som är rätt.
Filmen är baserad på den bästsäljande romanen med samma namn. Vi får följa berättelsen om Starr Carter som lever i två helt olika världar. Hon bor i ett fattigt område och går samtidigt på en fin privatskola. Den sköra balansen mellan hennes två liv går i kras när hon blir vittne till att hennes barndomsvän skjuts till döds av en polis. Med press på sig från alla håll, måste Starr hitta sin röst och stå upp för det som är rätt.