FÖRR ELLER SENARE EXPLODERAR JAG är baserad på den bästsäljande boken med samma namn och i huvudrollerna ser vi Shailene Woodley, Ansel Elgort och Laura Dern. En gripande och livsbejakande kärlekshistoria mellan Hazel (Woodley) och Gus (Elgort) mot alla odds.