Trollkarlens lärling
Balthazar Blake är en nutida trollkarl i Manhattan som är fullt upptagen med att bekämpa onda krafter. När synbarligen medelmåttige fysikeleven Dave Stutler visar oanad potential, ger Balthazar honom en snabbkurs i vetenskap och magi för att göra honom till den ultimata lärlingen. Dave anar inte att magi är nyckeln till att besegra en ond trollkvinna… och få flickan.