Dopesick
Dopesick undersöker hur ett företag utlöste den värsta läkemedelsepidemin i amerikansk historia och tar tittarna till epicentret för Amerikas kamp mot opioidberoende. I en intensiv och spännande resa kommer vi att få se hjältar som mot alla odds kämpar för att besegra de giriga företagskrafterna bakom denna nationella kris, och deras allierade.
Dopesick undersöker hur ett företag utlöste den värsta läkemedelsepidemin i amerikansk historia. Serien tar tittarna till epicentret för Amerikas kamp mot opioidberoende, från Big Pharmas styrelserum, till ett bedrövat gruvsamhälle i Virginia, till DEA:s korridorer. I en intensiv och spännande resa kommer vi att få se hjältar som mot alla odds kämpar för att besegra de giriga företagskrafterna bakom denna nationella kris, och deras allierade. Den begränsade serien är inspirerad av New York Times bästsäljande bok av Beth Macy.