Life Below Zero: First Alaskans
Alaskas urinvånare lever i två världar: en traditionell och en nutida. Jody Potts med familj lever av naturen på Yukonfloden. Marvin Agnots dagar styrs av tidvattnet. Familjen Apassingok lever av vad Berings hav har att erbjuda. Joel och hans familj lever ett oberoende liv. John och Teresa Pingayaq för vidare cup’ik-traditioner till sina barnbarn. Och Steven Strassberg lär sina sju barn uråldriga överlevnadsknep.