Luke Cage
Efter att ett saboterat experiment gjort att han fått superkrafter och ogenomtränglig hud, försöker Luke Cage bygga upp sitt liv på nytt som flykting i nutidens Harlem i New York City. Han dras dock snart fram ur skuggorna och måste utkämpa en strid för stadens hjärta – vilket tvingar honom att konfrontera ett förflutet som han försökt begrava.