Soprano: Sing or Die
Dokumentärserien ”Soprano: Sing or Die” handlar om resan som gjorts av Saïd M’Roumbaba (alias Soprano), son till komoriska immigranter, född i Marseilles norra stadsdelar och nu en av Frankrikes mest populära artister. Serien avslöjar en nyckelfaktor i denna framgång: en vänskap ”för livet” med berättelsens tre andra karaktärer: Mateo, Mej och Djamali.
"Dokumentärserien ”Soprano: Sing or Die” berättar historien om resan som gjorts av Saïd M’Roumbaba (alias Soprano), son till komoriska immigranter, född i Marseilles norra stadsdelar och nu en av Frankrikes mest populära artister. Serien avslöjar en av nyckelfaktorerna i hans framgång, nämligen en vänskap ”för livet” med berättelsens tre andra karaktärer: Mateo, Mej och Djamali. De fyra vännerna träffades utanför deras bostadskomplex på 90-talet och har hållit ihop sedan dess – genom glädje, plågor, förnedring, motgångar och triumfer.