Superbilar från tippen
Varje avsnitt ger den professionella föraren Shane Lynch två lag med mekaniker uppdraget att bygga ett unikt fordon med skräp från ett skrotupplag som är snabbare än hans egna racerbil. Under fyra galna dagar leds lagen av experten och huvudingenjören Ralph Hosier, innan de ger sig av till bilbanan för att besegra Shanes ikon på fyra hjul.