Timmy Time
Timmy - ett bedårande litet lamm med mycket att lära. Han har precis fyllt tre (i fårålder) och som ensamlamm i flocken är han van vid att få som han vill. Nu måste Timmy lära sig att komma överens med andra djur. Timmy har börjat på daghem.
Som ensamlamm i flocken är Timmy van vid att få sin vilja igenom. Nu måste han för första gången samsas med andra små djur. Timmy har börjat på daghem! Envis och busig måste Timmy lära sig att dela saker med andra småttingar och tänka på deras känslor också, inte bara sina egna. Timmy är en begåvad fotbollsspelare som måste lära sig att det inte räcker att sparka bollen, man måste passa också. Harriet Heron och Osbourne Owl, som driver daghemmet får fullt upp, men till slut får Timmy koll på läget med hjälp av sina pälsiga, fjädriga och taggiga vänner.