Wonderboys – The Secret Treasure of Naples
De fem oskiljaktiga vännerna i Wonderboys-gänget är på väg att splittras eftersom "den gamla kärringen", som äger deras hem, skall sälja lägenheterna i utbyte mot en Maradonastatyett. Men när statyetten istället stjäls av kompisgängets idol Tonino Wonderboy, Neapels nya Munaciello, börjar ett äventyr för att leta efter en mystisk skatt nere i stadens underjordiska tunnlar.
Nyårsafton närmar sig i Neapel när Aniello, Teresa, Gennaro, Raffaele och Sasà (kompisgänget Wonderboys) är på väg att vräkas från sina hem av "den gamla kärringen", som äger deras lägenheter och har beslutat att sälja dem i utbyte mot en Maradonastatyett. Men statyetten blir stulen av stans nya Munaciello: Tonino Wonderboy. Han är en levande legend för Wonderboys som har döpt sitt gäng efter honom. När Aniello ger sig ner i det underjordiska Neapel på jakt efter statyetten följer hans oskiljaktiga vänner efter honom. De ger sig ut på en riktig skattjakt fylld av legender, mysterier och hisnande upptäckter. Den gamla hyresvärden och hennes hantlangare följer dem i hack i häl, och de verkar kunna göra vad som helst för att hitta den förlorade statyetten.