LIGHT & MAGIC
George Lucas, Star Wars’u yapmak için yola çıktığında sektörde bir devrim yaratacağını bilmiyordu. Bu altı bölümlük dizi; Star Wars, E.T., Terminator 2, Jurassic Park ve daha pek çok filmin efsanevi görsel efektlerinden sorumlu şirket olan Industrial Light & Magic'in evrimini anlatıyor. Bu, o çok sevdiğimiz filmlere sihir katan yaratıcı dehalardan oluşan ekibin hikayesi.
LIGHT & MAGIC, George Lucas'ın Star Wars için kurduğu özel efekt şirketi Industrial Light & Magic'in hikayesini anlatan altı bölümlük bir dizi. Yönetmen Lawrence Kasdan, özel röportajlar ve hiç görülmemiş görüntülerle ILM'nin efsanevi efektlerinin perde arkasını gösterirken onları yapan sanatçılar ve yaratıcı zihinlerin büyüleyici geçmişlerini araştırıyor. George Lucas, Star Wars için yola çıktığında Hollywood'da o iddialı "uzayda it dalaşı" vizyonunu hayata geçirebilecek hiçbir özel efekt şirketi olmadığını fark eder. George, Van Nuys'taki tozlu bir depoda atölye hazırlaması ve sıra dışı bir ekip kurması için kamera uzmanı John Dykstra'yı görevlendirir. 38 derece sıcaklıkta gemiler tasarlar, modeller yapar ve sıfırdan bir kamera sistemi oluştururlar. Ancak George filmi çektikten sonra yaptığı ziyarette ILM’nin programın oldukça gerisinde kaldığını fark eder. İşi zamanında bitirmek için ekip toparlanır ve Star Wars dünya çapında başarıya ulaşır. Yine de George sonuçlardan pek memnun değildir. Devam filmi The Empire Strikes Back için ILM’yi yeni bir tesise taşır. Büyük beklentilerle karşı karşıya olan ekibin çözmesi gereken daha büyük sorunlar vardır. Geleneksel film tekniklerinden sıkılmış olan George, sektörü modernleştirmek ister ve bilgisayar bölümü kurmak için Ed Catmull'u işe alır. 1980'lerin gişe rekortmeni vizyona girdiğinde ILM artık zirvededir. Steven Spielberg ve Robert Zemeckis gibi yönetmenlerle yapılan iş birlikleri; Raiders of the Lost Ark, Poltergeist, E.T., Back to the Future ve daha pek çok yapımda büyüleyici efektlerin kullanılmasına olanak verir. Bu arada, bilgisayar bölümündeki Pixar Image Computer ekibin yeni üyesi John Knoll'a Photoshop için ilham verir. Sektör dijital çağa girerken dünyanın dört bir yanından bilgisayarlı grafik sanatçıları ILM'ye akın eder. Ekip, The Abyss ve Terminator 2’deki o meşhur efektleri hazırlar. Bazı geleneksel sanatçılar yeni araçlara başarıyla geçiş yaparken bazıları uyum sağlamakta zorlanır. Jurassic Park için dijital dinozorların yaratılması, stop-motion sihirbazı Phil Tippett'e "soyunun tükendiğini" hissettirse de sektör için bir dönüm noktası olur. George Lucas, yeni dijital araçların kullanıldığı devam filmleriyle Star Wars efsanesine geri döner ve sektörde dijital kameralar ve projektörlerin geliştirilmesi için uğraşır. ILM ile çalışma fırsatını kaçırmayan yeni nesil film yapımcılarıyla birlikte yenilikler 21. yüzyılda da devam eder. Bilgisayarlı grafiklere şüpheyle yaklaşan Jon Favreau, Iron Man’de gerçek ve dijital görüntüler arasındaki farkı anlayamadığını fark edince fikrini değiştirir. George'un vizyonu, devrim niteliğinde bir dijital prodüksiyon sistemi olan The Volume ile amacına ulaşır. Dizinin sonunda, geçmişte ve günümüzde ekipte yer alan isimler ILM'nin sanat ve teknolojiyi benzersiz bir şekilde harmanlamasını kutlarken tüm bunları mümkün kılan insanların yüreğini ve ruhunu onurlandırır.
George Lucas Hollywood'u dijitale ikna etmeye çalışırken, ILM rüzgar ve su ile savaşıyor.
ILM artık tek oyuncu değil. Zirvede kalmak için oyunu bir kez daha değiştirmeleri gerekecek.