A Hidden Life
Yenilikçi senarist-yönetmen Terrence Malick, İkinci Dünya Savaşı'nda Nazilerin safında savaşmayı reddeden adı duyulmamış kahraman Franz Jägerstätter'in gerçek olaylara dayanan hikâyesini beyaz perdeye taşıyor. Avusturyalı köylü, vatana ihanetten idam edilme ihtimaliyle yüz yüzedir fakat sarsılmaz inancı, karısı Fani ve üç çocuğuna duyduğu sevgi sayesinde yaşama sevincini yitirmez.
Yenilikçi senarist-yönetmen Terrence Malick, İkinci Dünya Savaşı'nda Nazilerin safında savaşmayı reddeden adı duyulmamış kahraman Franz Jägerstätter'in (August Diehl) gerçek olaylara dayanan ebedi hikâyesini beyaz perdeye aktarıyor. Avusturyalı köylü Franz ve eşi Fani'nin (Valerie Pachner), Franz hapisteyken birbirlerine gönderdikleri gerçek mektupların izinden giden filmde, ailenin olağanüstü sevgi ve fedakârlık yolculuklarına tanık oluyoruz. Alman ordusunda zorunlu temel askerlik eğitimi aldığı süre boyunca eşi ve kızlarından ayrı kalan Franz'ın, aylar sonra Avusturya taşrasındaki huzurlu evine dönmesine izin verilir. Ancak savaş beklenmedik şekilde alevlenince Franz cepheye gönderilmek üzere askere çağrılır ve kendisinden Hitler'e ve Üçüncü Reich'a bağlılık yemini etmesi istenir. Komşuların, asker arkadaşlarının, hatta saygıdeğer din adamlarının ricalarına rağmen Franz ısrarla yemin etmez. Bu kararı sonucunda hapse atılır ve vatana ihanetten yargılanmak üzere beklemeye başlar. Öte yandan aile çiftliğinin ve çocukların tüm yükü omuzlarına düşen Fani, Üçüncü Reich'ın bağlılık taleplerine boyun eğen köylüler tarafından dışlanır. Nihayetinde Franz mahkemeye çıkartılır ve suçlu bulunarak idam cezasına çarptırılır. Ancak sarsılmaz inancı, karısı Fani ve üç çocuğuna duyduğu sevgi sayesinde Franz yaşama sevincini yitirmez.