Planet of the Apes
Bir ABD uzay aracı ıssız görünen bir gezegene iniş yapar. Astronotlar buranın maymunların egemen olduğu ve insanların vahşi hayvanlar olarak görüldüğü bir gezegen olduğunu keşfeder.
Bu efsanevi bilim kurgu başyapıtında Charlton Heston ve Roddy McDowall başrolde. Astronot Taylor (Heston), ilkel bir insan ırkını deney ve spor için kullanan maymunların yönettiği uzak bir gezegene düşer. Çok geçmeden, Taylor kendini avlananlar arasında bulur. Hayatı iyi niyetli bir şempanze bilimcinin (McDowall) elindedir.