Sınırları Aşmak, kendisini nesiller boyunca kahraman kılacak sesini keşfedebilmek adına öfke problemi, bağımlılığın neden olduğu tahribatlar ve yıldız olmanın baştan çıkarıcı yönleriyle mücadele etmek zorunda kalan Amerikalı sanatçı Johnny Cash’in doğuşunun tarihini anlatıyor.
Şarkıcı. Asi. Kanunsuz. Kahraman. Çelik gibi bakışları ve gece kadar karanlık sesi ile efsanevi "Siyahlı Adam" müzikte devrim yarattı ve ardından gerçek bir Amerikan ikonu olarak miras bıraktı. Bir adamın sesine tereddütsüz bağı, dünyaya verdiği mesaj ve hayatının en büyük aşkını anlatan ilham verici bu yapımda Altın Küre kazanan Joaquin Phoenix ve Reese Witherspoon, Johnny Cash ve June Carter rollerini oynuyorlar (ve şarkı söylüyorlar).