We Live Here: The Midwest
All families must confront challenges, every day. But many also face a rising tide of discrimination and hate in their churches, schools, and even their own neighborhoods. We Live Here: The Midwest profiles families who hope to stay in a part of the country they love, and where they have often established deep roots: a trans/queer family with five children in Iowa must find a new community after being expelled from their church; a gay Black couple with a young daughter test the line of acceptance in Nebraska; a lesbian couple homeschool their bullied son on a farm in Kansas; a gay teacher in Ohio creates a safe space for LGBTQI+ students; and a couple in Minnesota struggles to rebuild their families following both of their transitions. Meanwhile, Minnesota Representative and queer mother, Heather Keeler, brings LGBTQI+ rights to the political forefront despite ongoing death threats. Fundamentally, the film captures a crucial time where anti-queer legislation and sentiment is rapidly multiplying across the country, and the values of all midwestern families are put to the ultimate test.