SPERMWORLD
A feature-length documentary examining the new wild west of baby making, how our fantasies about partnership and parenthood shape our deepest desires and an incisive portrait of the search for human connection in an alienating world.
“SPERMWORLD” is a road movie set inside the new wild west of baby making – online forums where sperm donors connect with hopeful parents. Against the landscape of roadside motels, abandoned shopping malls and suburban bathrooms across the country, the film follows intimate encounters between donors and recipients as they exchange more than just genetic material. The feature examines how our fantasies about partnership and parenthood shape our deepest desires. What emerges in this new feature-length documentary directed by Lance Oppenheim and inspired by The New York Times article “The Sperm Kings Have a Problem: Too Much Demand” by Nellie Bowles is an incisive portrait of the search for human connection in an increasingly alienating world.