When The Garden Was Eden
Based on the book by Harvey Araton, director Michael Rapaport explores the only championship years of the New York Knicks, when they made the NBA Finals in three out of four seasons, winning two titles. Stitched together by Red Holzman, these Knicks - Bill Bradley, Willis Reed, Walt Frazier, Dave DeBusschere, Earl Monroe, Dick Barnett & Phil Jackson showed the NBA and the world what it was like to play as a team.