Pau, la Força D'un Silenci
Ve 40. letech minulého století, v exilu ve Francii, pomáhal slavný violoncellista Pau Casals španělským republikánským rodinám a zároveň se skrýval před gestapem. Po válce, zklamán z toho, že Frankův režim přetrval, složil slib mlčení. V roce 1950, na popud studenta a kolegů hudebníků, však uspořádal Bachův festival – silné gesto, kterým prolomil své mlčení a proměnil ho v akt odporu.