Air Force One
Únosci se zmocní letadla s prezidentem Spojených států a jeho rodinou, ten (jako bývalý voják) se ale ukryje a pustí se s nimi do boje. Harrison Ford je jako prezident i s letadlem „Air Force One“ unesen teroristy, kteří hrozí zabitím jeho ženy a dcery, pokud nesplní jejich požadavky. Prezident James Marshall (Ford) se vrací z konference o terorismu se svojí rodinou a personálem, když se jeho letadla Air Force One zmocní teroristé. Prezident se nejprve před únosci ukryje, násilnický vůdce skupiny teroristů, Gary Oldman, si ale jako rukojmí vezme první dámu (Wendy Crewsonová) i jejich dvanáctiletou dceru (Liesel Matthewsová), aby vyjednal propuštění jednoho ze svých kumpánů z ruského vězení. Prezident Marshall, držitel Medaile cti, se ve stísněném prostoru letadla neváhá holýma rukama a důvtipem bránit, zatímco viceprezident (Glenn Close) se přímo z Bílého domu pokouší o vyjednávání s teroristy a ruskou vládou.