Nejhlubší a zároveň druhé největší jezero Afriky, zformované masivní sopečnou činností ve Východoafrické propadlině, je ohromujícím zdrojem života.
Jezero Tanganyika je jedno z největších na Zemi a snoubí v sobě dva velice odlišné, ale stejně tak kouzelné světy: nedotčenou divočinu na březích, která poskytuje domov šimpanzům, slonům a antilopám, a působivě různorodý podvodní vesmír. Jezero sdílí mnoho charakteristik s oceánem. Kupříkladu velkolepé západy slunce, občasné bouřky zvedající děsivé vlny a vody plné sardinek, pestrobarevných ryb, krabů i mořských hub.