Francouzská depeše Liberty, Kansas Evening Sun
Film vizionáře Wese Andersona FRANCOUZSKÁ DEPEŠE oživuje sbírku článků z posledního čísla amerického časopisu vydávaného ve fiktivním francouzském městě Ennui-sur-Blasé ve 20. století. V tomto milostném dopisu novinářům září řada nejoblíbenějších světových hvězd: Benicio Del Toro, Adrien Brody, Tilda Swinton, Timothée Chalamet, Jeffrey Wright, Frances McDormand, Léa Seydoux, Stephen Park, Owen Wilson, Willem Dafoe, Lyna Khoudri, Mathieu Amalric, Christoph Waltz, Edward Norton, Jason Schwartzman, Henry Winkler, Anjelica Huston a Bill Murray. Po smrti Arthura Howitzera, redaktora listu Francouzská depeše, se sejdou Howitzerovi zaměstnanci, aby napsali jeho nekrolog. To vede ke vzniku čtyř článků: Jeden z nich, inspirovaný spisovatelem Herbsaintem Sazeracem (Oven Wilson), je znepokojivým cestopisem po nejzapadlejších částech města. J. K. L. Berensenová (Tilda Swinton) přináší „Betonové mistrovské dílo“ pojednávající o Mosesi Rosenthalerovi (Benicio Del Toro), malíři ve výkonu trestu, a jeho vězeňské dozorkyni a múze (Léa Seydoux). „Revize manifestu“ Lucindy Krementzové (Frances McDormand, jejíž postava je poctou kultovní spisovatelce The New Yorker Mavis Gallantové) je kronikou lásky a smrti v době vrcholící studentské revolty. A spisovatel Roebuck Wright (Jeffrey Wright) píše napínavý příběh o drogách, únosech a dobrém stolování v policejním stylu v článku „Soukromá jídelna policejního komisaře“. FRANCOUZSKÁ DEPEŠE je plná zajímavých, vizuálně působivých, komplexních, detailních a vtipných prvků, které diváci od scenáristy a režiséra Wese Andersona očekávají.