Mizerové
Will Smith a Martin Lawrence jsou parťáci v boji proti zločinu v akční pecce o dvou správných chlápcích, kteří jsou ale pěkní MIZEROVÉ! Z policejního skladu právě zmizel zabavený heroin za sto milionů dolarů. Pro detektivy Mika Loweryho (Will Smith) a Marcuse Burnetta (Martin Lawrence) to byl životní úlovek a teď kvůli krádeži hrozí zrušení celého protidrogového oddělení miamské policie.
Maskovaná banda Francouze Foucheta vnikne do trezoru protinarkotického oddělení a uloupí heroin za sto milionů dolarů. Na případ jsou nasazeni zkušení detektivové Marcus Burnett a Mike Lowrey, kteří mají na dopadení pachatele dva dny, jinak případ převezme FBI. Zatímco Marcus je usedlý otec rodiny a milující manžel, Mike je světák a sukničkář, užívající plnými doušky právě nabytého dědictví. Jejich první cesta vede do luxusního sídla architekta, který projektoval ventilaci policejní budovy. Najdou ho však zavražděného. Mike požádá bývalou přítelkyni, luxusní prostitutku Max, aby mu pomohla získat informace. Ta se však dostane příliš blízko nepříteli a zaplatí za to životem. Jediným svědkem její vraždy se stane nezaměstnaná fotografka Julie, a tu je nyní třeba ochránit. Dívka policii nevěří a jediný, s kým je ochotná mluvit, je Mike. Ten však není k zastižení, a tak se za něj musí Marcus vydávat. Role sukničkáře však jeho plaché povaze nesedí, a to se stane zdrojem nečekaného množství problémů a komplikací.