Desetiletého Maxe Mercera omylem nechali doma, když jeho rodina odjela na svátky do Japonska. Když se tedy manželský pár, který se snaží získat neocenitelné dědictví, zaměří na dům jeho rodiny, je na Maxovi, aby ho před vetřelci ochránil… a udělá cokoli, aby je udržel venku.
Ve zbrusu nové dobrodružné komedii z oblíbené vánoční filmové série zůstal Max Mercer doma, zatímco je jeho rodina na dovolené v Japonsku. Když se tedy manželský pár, který se snaží získat neocenitelné dědictví, zaměří na dům Mercerových, je na Maxovi, aby ho před vetřelci ochránil… a udělá vše pro to, aby je nepustil dál. Následují ohromné veselé příhody, ale navzdory naprostému chaosu si Max uvědomí, že nad domov opravdu není.