No Crossover: The Trial of Allen Iverson
På valentinsdag 1993 bowlede den 17-årige Allen Iverson i Hampton, Virginia, da et skænderi udviklede sig til et slagsmål. Den efterfølgende retssag forårsagede en racemæssig splittelse i byen.
På valentinsdag 1993 bowlede den 17-årige basketballstjerne fra Bethel High School, Allen Iverson, i Hampton, Virginia, sammen med fem venner. Det skulle være en ganske normal aften, men den endte med at definere hele Iversons liv. Et skænderi udviklede sig hurtigt til et slagsmål mellem Iversons unge, sorte venner og en gruppe hvide jævnaldrende. Den efterfølgende retssag endte med, at Iverson - som mange betragtede som landets bedste high school-atlet - røg i fængsel, og forårsagede en racemæssig splittelse i byen. Den oscar-nominerede Steve James ("Hoop Dreams") vender tilbage til sin hjemby, Hampton, hvor han engang spillede basketball, for at se nærmere på denne stadigt omstridte begivenhed, samt hvilken effekt den havde på Iverson og lokalsamfundet.