Søvnløs i Seattle
En nybleven enkemand flytter til Seattle med sin søn for at starte på en frisk. Sønnen ringer til et landsdækkende radioprogram i håb om at finde en ny partner til sin sorgramte og søvnløse far.
Tom Hanks og Meg Ryan spiller hovedrollerne i Nora Ephrons vidunderlige romantiske komedie om to mennesker, som skæbnen fører sammen. Hanks spiller Sam Baldwin, en enkefar, som, takket være sin bekymrede søns list, bliver en modvillig gæst i et radioshow. Han bliver med det samme et hit blandt de tusindvis af kvindelige lyttere, som sender massevis af trøstebreve hjem til ham. Imens, delvis inspireret af Sams historie og af klassiske Hollywood-romancer, bliver forfatter Annie Reed (Ryan) overbevist om, at det er hendes skæbne at møde Sam. Der er bare to problemer: Annie er forlovet med en anden, og Sam ved ikke endnu, at de er skabt for hinanden. Rosie O'Donnell, Rita Wilson og Rob Riener spiller også med.