I skyggen af klitterne
Kommissær Becker ankommer til en lille landsby i det sydvestlige Frankrig for at vinde sin kone, som lige har forladt ham, tilbage. Hun er træt af hans evige fravær på grund af hans job ved politiet i Paris og har besluttet at vende tilbage til sin hjemby med sine børn, hvor hun genoptager kontakten med sine gamle venner...
Kommissær Becker ankommer til en lille landsby i det sydvestlige Frankrig for at vinde sin kone, som lige har forladt ham, tilbage. Hun er træt af hans evige fravær på grund af hans job ved politiet i Paris og har besluttet at vende tilbage til sin hjemby med sine børn, hvor hun genoptager kontakten med sine gamle venner. Becker lover at tilbringe mere tid med familien, men en række mærkelige mord i regionen tvinger ham til at kaste sig ud i efterforskningen sammen med en lokal politibetjent, som er ivrig efter at bevise sit værd og tilbageholdende med at samarbejde med en efterforsker fra Paris.