Mord i Morvan
Amélie Florot, en advokat fra Paris med speciale i kvindelige voldsofre, bliver fundet død i Sankt Agathe-fontænen, den tidligere pilgrimsplads for de berømte Morvan-barnepiger. Efterforskningen tager en drejning, da Maud Perrin, en dygtig lokal politibetjent, og Julien Demarcy, en kriminalkommissær fra Dijon, opdager, at offerets bedstemor døde samme sted 80 år tidligere...
Amélie Florot, en advokat fra Paris med speciale i kvindelige voldsofre, bliver fundet død i Sankt Agathe-fontænen, den tidligere pilgrimsplads for de berømte Morvan-barnepiger. Efterforskningen tager en drejning, da Maud Perrin, en dygtig lokal politibetjent, og Julien Demarcy, en kriminalkommissær fra Dijon, opdager, at offerets bedstemor døde samme sted 80 år tidligere... Er det en tilfældighed, eller skyldes det, som nogle ældre hævder, en mystisk forbandelse? Efterforskningen tegner ikke til at blive nem, og Demarcy, som har svært ved at vænne sig til skikkene på landet, og Maud, en datter af en lokal landmand, som får selv de mest genstridige lokale til at snakke, får tid til selvransagelse.