Ghost Whisperer
Melinda Gordon kommunikerer med jordbundne ånder, som er spøgelser, der klynger sig til livet, fordi de har ufærdige sager, der forhindrer dem i at bevæge sig ud over det velkendte eksistensniveau, som vi kalder liv. Ghost Whisperer er delvist inspireret af de berømte medier James Van Praagh og Mary Ann Winkowski. Det handler om en kommunikator i det virkelige liv, der taler med ånder og udforsker den spirituelle side af livet og døden. Melinda navigerer blandt de døde og levende, og nogle gange har hun hjerteskærende og morsomme forsøg på at fungere som mellemled mellem spøgelserne og dem, de hjemsøger.
Melinda efterforsker en kædemail, der har til formål at snyde Grandviews borgere.
Melinda undersøger en hjemsøgelse i sygehusets kapel, der har at gøre med en død kirurg.
Melinda hjælper Elis patient, som mener, at han bliver overvåget af et spøgelse.
Melinda bliver trukket ind i et mordmysterium, da et spøgelse fører hende til sit eget lig.
En gymnasiedrengs spøgelse beskylder en betjent fra Grandview for at have myrdet ham.
Melinda hjælper Ned, som hjemsøges af et spøgelse på Rockland University’s radiostation.
Melinda må hjælpe en familie med at finde frem til sandheden, før den splitter familien ad.
Da Melinda opdager en familiehemmelighed, sker der vanvittige ting på hospitalet og i Grandview.