Observations At 65 Degrees South
Et hold på ni forskere drager ud på en ekspedition til Antarktis og deres transportvalg? En lille sejlbåd. Filmen skildrer det at leve og arbejde tæt sammen under barske forhold, mens de fremskredne globale klimaændringer, truede økosystemer og den voksende miljøbevidsthed truer det hele.