Gravity Falls (Kortfilm)
Tvillingerne Dipper og Mabel Pines får et uventet eventyr, da de tilbringer sommeren hos deres grandonkel i det mystiske Gravity Falls, Oregon. Da de ankommer, hverver Dipper og Mabels svindler onkel, gronkel Stan, søskendes hjælp i at drive The Mysteriehytten, en sjov turistfælde med overpris for uventende kunder. Selvom Dipper og Mabel hurtigt opdager, at det er svindel, opdager de hurtigt, at der er noget sært i deres nye by, og sammen begynder de at afsløre Gravity Falls' hemmeligheder.