Han blev taget fra guderne som nyfødt og bortadopteret på Jorden. Herkules er nu blevet en akavet teenager med en enorm styrke. Alt imens han prøver at passe ind, opdager han, at han kunne bo sammen med sin far Zeus på bjerget Olympen - hvis han da kan handle som en sand helt. Sammen med Pegasus, den flyvende hest, og Phil, en hidsig træner, tager han på sit livs mission. Indeholder afbildning af tobak.