Resident Evil
En militær specialenhed kæmper mod en magtfuld, løbsk supercomputer og hundredvis af forskere, der er muteret til kødædende væsner efter en laboratorieulykke.
Noget råddent ulmer under industricentrummet ved navn Raccoon City. Uden indbyggernes viden har et enormt underjordisk forskningsanlæg kendt som The Hive ved et uheld frigivet den dødbringende og muterende T-virus, der slår alle ansatte ihjel. For at inddæmme lækagen, har regeringens supercomputer, Red Queen, forseglet alle indgange og udgange. Nu skal et hold skarpt trænede superkommandosoldater, heriblandt Rain (Michelle Rodriguez - The Fast and the Furious, Girlfight), Alice (Mila Jovovich - The Fifth Element) og Matt (Eric Mabius - Cruel Intentions) skynde sig ind i The Hive for at isolere T-virussen, før den overvælder menneskeheden. For at gøre dette må de forbi Red Queens dødbringende forsvar, stå over for kødædende, udøde ansatte, bekæmpe kæmpe mutanthunde og The Licker, et genetisk muteret bæst, hvis styrke forøges for hvert offer.