Filmskaberne Martin Scorsese og David Tedeschi viser de fire i Beatles i det øjeblik, de får deres musikalske gennembrud og ufattelige berømmelse. I denne film får vi indblik i sjældne optagelser fra bag kulisserne filmet af David og Albert Maysles, genskabt i 4K. Nyligt filmede interviews samt interviews fra arkivet med The Beatles og med fans, hvis liv blev forvandlet, belyser dette enestående kulturelle øjeblik.
Effekten af The Beatles' første tur til USA er velkendt: Deres lynstigning op ad hitlisterne, skarer af skrigende teenagepiger og en optræden på Ed Sullivan, der slog alle rekorder og blev set af 73 millioner mennesker. Beatles '64 fortæller en mere intim historie. Filmskaberne Martin Scorsese og David Tedeschi viser de fire i Beatles i det øjeblik, de får deres musikalske gennembrud og ufattelige berømmelse. Filmen giver et indblik i sjældne optagelser fra bag kulisserne filmet af de banebrydende dokumentarister David og Albert Maysles, smukt genskabt i 4K. Nyligt filmede interviews samt interviews fra arkivet med The Beatles og med fans, hvis liv blev forvandlet af bandets musik, belyser dette enestående kulturelle øjeblik, og hvordan det stadig giver genlyd den dag i dag.