This Was the XFL
En dristig udfordring, et frygtløst eksperiment og, i sidste ende, en spektakulær fiasko. I 2001 lancerede sports- og underholdningskongerne Dick Ebersol og Vince McMahon ved hjælp af deres virksomheders (NBC og WWE) gigantiske markedsføringsapparater XFL. Projektet ryddede forsiderne, og alle ventede spændt.
En dristig udfordring, et frygtløst eksperiment og, i sidste ende, en spektakulær fiasko. I 2001 lancerede sports- og underholdningsgiganterne Dick Ebersol og Vince McMahon XFL. Det var ikke første gang, at en liga havde forsøgt at konkurrere med NFL, men den storslåede dristighed ved forsøget, kombineret med Ebersol og McMahons karisma og deres virksomheders (NBC og WWE) gigantiske markedsføringsapparater, ryddede forsiderne, og alle ventede spændt. "This Was the XFL", instrueret af Ebersols søn Charlie, fortæller historien på fascinerende, oprigtig og livlig manér. Historien udspiller sig i alt fra General Electrics bestyrelseslokaler til træningsbaner i Las Vegas og handler både om alt det, der gik galt, men også måden, hvorpå XFL endte med at redefinere, hvordan professionel holdsport sendes i dag. Omdrejningspunktet for det hele var et flere årtier langt venskab mellem en af de mest betydningsfulde TV-chefer i mediehistorien og en legendarisk wrestling-impresario. "This Was the XFL" udforsker, hvordan Ebersol og McMahon pustede liv i XFL, og hvorfor de i sidste ende var nødt til at give slip på drømmen.