The Boss
Guillermo Francella portrætterer Eliseo, ejendomsmesteren for en eksklusiv bygning. På overfladen er Eliseo hjertelig og føjelig i sin rolle, men inderst inde ser Eliseo sig selv som denne ejendoms almægtige figur – og blander sig i beboernes anliggender og trækker i tråde, som det passer ham. Eliseos eneste bekymring er at beskytte sit job, som bringes i fare af et foreslået poolprojekt.
"Ejendomsmesteren" er en dramedy, der i en ironisk og humoristisk tone fortæller historien om Eliseo, en førsteklasses ejendomsmester, der bag om ryggen på ejerforeningen, der hyrede ham, bruger og misbruger sin magt til at overvåge og blande sig. En bygning er et univers, hvis økosystem fungerer under sin egen dynamik og specifikke regler - ejendomsmesteren kender hver enkelt perfekt. Han bor der, arbejder der og absorberer hver detalje i indbyggernes liv. Men under hans tilsyneladende underdanige og servile udseende gemmer sig en talentfuld svindler. En maske af ydmyghed og ærlighed er hans mest opfindsomme våben. Viden er hans magt. Han ved alt om sine naboer: deres navne, tidsplaner, job, forhold, svagheder og smag. Hans hjerne registrerer konstant alt, hvad der foregår. Med den fordel i forhold til sine "ofre" udtænker han strategier til at påvirke hver af dem og kan nøjagtigt forudse, hvordan de vil reagere på hans træk. Magtspillet over hans naboer er som katten efter musen. Med sine luner, sit humør eller behovet for at forsvare sit job for enhver pris kan han forårsage omfattende skade. Han viser også retfærdighed og beskytter dem, han anser for fredsommelige. Han opfører sig som en gud i sit eget land.
Ejendomsmesteren Eliseo hører om et projekt, der ville resultere i, at han mistede sit hjem og job.
Ankomsten af en mistænkelig karakter til ejendommen tvinger Eliseo til at undersøge nærmere.
Et forsøg på at hjælpe en ejers søn giver bagslag. Forsøger Eliseo at lave det gode, han har gjort.
Eliseos seneste plan om at afspore poolprojektet kaster ejendommen ud i et mørkt kaos.
Et forræderi i sidste øjeblik sikrer poolprojektets godkendelse og sender Eliseo et mørkt sted hen.
Eliseo vender tilbage til ejendommen i en nødsituation, der gør ham til en helt.