Tre klatrende løver
Midt inde i Uganda findes der løveflokke, der tilbringer det meste af deres liv oppe i træerne – en sjælden og mystisk adfærd, der ses nogle andre steder i Afrika. Desuden ved man kun lidt om, hvorfor de gør det. Alexander Braczkowski, en biolog med speciale i store kattedyr, tager ud for at studere disse løver, men hans rejse tager en uventet, følelsesmæssig drejning.