The Territory
"The Territory" er delvist filmet af Uru-eu-wau-wau-folket og er blevet lavet over flere år. Den giver et autentisk portræt af et indfødt samfunds dagligdag og kampe i Amazonas i Brasilien. Med sin imponerende cinematografi, der viser det dramatiske landskab, samt sit overdådige lydbillede bringer filmen publikum dybt ind i det dyrebare økosystem, som Uru-eu-wau-wau kæmper for at beskytte. Siden de første gang blev kontaktet af den brasilianske regering i 1981, er deres territorium blevet en ø af grøn regnskov omgivet af landbrug og gårde - resultatet af fire årtiers ukontrolleret skovrydning. Deres samfund har været udsat for miljøødelæggende og ofte voldelig indtrængen i deres suveræne territorium. De indtrængende er ikke-indfødte, der ønsker at udnytte jorden. Ulovlig skovhugst og rydning af jord er blevet hyppigere og mere skamløs i årenes løb.