Victor Frankenstein
James MacAvoy er Victor Frankenstein og Daniel Radcliffe spiller Igor i dette unikke og nyskabende twist på Mary Shelleys 1800-tals romanklassiker. Fortalt fra Igors synspunkt følger vi den unge assistents mørke fortid, hans formildende venskab med den unge medicinstuderende Victor von Frankenstein, og vi bliver øjenvidner til, hvordan Frankenstein blev manden, og legenden, som vi kender i dag.