Doktor Doogie Kamealoha
Dr. Lahela "Doogie" Kamealoha, et 16-årigt vidunderbarn, jonglerer sin spirende karriere inden for medicin med udfordringerne som teenager. Lahelas geni forvirrer patienter og kolleger, som døber hende "Doogie" efter 90'ernes TV-serie "Doogie Howser, M.D." Derhjemme frygter hendes far, Benny, og hendes karriereorienteret mor, Clara (chef for medicin og Lahelas chef), at hun vokser op for hurtigt. Med støtte fra sin omsorgsfulde - og sjove - ohana (familie og venner), skaber Lahela sin egen sti.