Dante's Peak
Da der registreres usædvanlig seismisk aktivitet i den charmerende by Dante's Peak i det nordvestlige Stillehav, tilkaldes vulkanolog Harry Dalton fra U.S. Geological Survey for at undersøge sagen. Sikker på, at en længe sovende vulkan er på vej til udbrud, og at byens indbyggere er i fare, må han overbevise borgmester Rachel Wando om at evakuere byen, før det er for sent.