Aristide Maillol : La quête de l’harmonie
Kunstneren Aristide Maillol søgte storhed ved at indfange naturens essens i sit arbejde. Denne film følger hans ihærdige søgen efter harmoni og sporer hans udvikling fra kunstmaler til billedtæppekunstner og til sidst billedhugger, hvor han blev en mester i form og en nøglefigur i kunstens verden.