Hook
Baseret på historien om Peter Pan, drengen der ikke kan blive voksen, fortalte Steven Spielberg i 1991 historien om Peter Pan, der er blevet voksen og ikke kan blive dreng igen. Filmen fik mange hug, specielt for sine skateboard-rullende Lost Boys, der mest af alt minder om en McDonalds-reklame. Det kan der være noget om, men Hook har så mange andre kvaliteter, der for mit vedkommende overskygger denne lille pinlighed. Robin Williams spiller Peter Bannings, en nådesløs advokat, der må finde sin sande identitet for at redde sine to børn, der er blevet kidnappet af Kaptajn Hook, der går og småkeder sig i Neverland.