At blive voksen, Komedie
Alles favorit, Greg Heffley (Zachary Gordon) er tilbage for fuld udblæsning i den nyeste film baseret på den enormt populære bogserie! Da Gregs far (Steve Zahn) truer med at sende ham på militærskole, hvis ikke han holder op med at lave ballade, ender han atter i fedtefadet!