Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Road Trip følger 11-årige Alexander og hans familie, da de tager på en drømmeferie til Mexico City, men alle planer går i vasken, da de finder en forbandet figur. Familien sættes på prøve, indtil de kan bringe figuren hjem igen. Denne nye familiekomedie har Eva Longoria Jesse Garcia, Paulina Chávez, Rose Portillo, Thom Nemer og Cheech Marin på rollelisten. Filmen er instrueret af Marvin Lemus og skrevet af Matt Lopez og baseret på bogen “Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day” af Judith Viorst. Producerne tæller Shawn Levy, Dan Levine, Dan Cohen og Lisa Henson, og executive producers er Eva Longoria, Emily Morris og Shelly Strong.