Vi trækker proppen ud af havet for at afsløre dets skjulte hemmeligheder og forsvundne verdener ved hjælp af banebrydende teknologi, åndeløst smukke billeder og forskning fra verdens førende marinarkæologer. Udsendelsen leverer ny viden om menneskets storslåede historie og Jordens fortid og afslører sunkne byer, skibsvrag og dybets utrolige vidundere.