Mickey: Historien om en mus
Mickey Mouse er kendt som et symbol på glæde og uskyld i stort set alle dele af verden. Mickey blev en sensation fra den ene dag til den anden, da han spillede hovedrollen i den første synkroniserede tegnefilm med lyd, Steamboat Willie. Gennem årtierne har han udviklet sig til markant forskellige versioner, der afspejler både hans skabers bemærkelsesværdige karriere og dramatiske samfundsmæssige ændringer i nationen, han kom til at repræsentere.