Life Below Zero: First Alaskans
På deres forfædres jord udnytter de indfødte i Alaska den viden, der er blevet videregivet gennem generationer, for at overleve og trives i nutidens hastigt omskiftelige miljø.
De indfødte i Alaska vandrer i to verdener: en dyrker de traditionelle skikke, og en står over for det 21. århundredes udfordringer. Jody Potts og hendes familie lever af jorden ved Yukon-floden. Marvin Agnots dage er styret af tidevandet. Familien Apassingok lever af det, Beringstrædet kan give dem. Joel og hans familie forsyner sig selv. John og Teresa Pingayag videreleverer Cup’ik-traditionerne til derres børnebørn. Og Steven Strassberg lærer sine syv børn fortidens overlevelsestricks.
De indfødte i Alaska skaffer føde til lands og i havet for at kunne brødføde deres familier.