Vikingernes kvindelige krigere
Man har altid troet, at alle vikingekrigere var mænd, men nye opdagelser har sået tvivl om at alt det, som vi troede, at vi vidste. Forsker og opdagelsesrejsende for National Geographic Ella Al-Shamahi tager ud på en søgen udstyret med den seneste viden og teknologi for at afsløre evidens for, at der fandtes kvindelige elitekrigere blandt vikingerne for over 1000 år siden.