Action og eventyr, Animation
Verdens modigste mus, Bernard og Bianca, rejser til Australien for at redde en dreng og en sjælden kongeørn fra en ond krybskytte.
Dybt inde i Australiens enorme og uforudsigelige ødemark bliver en dreng ved navn Cody venner med en kongeørn. Men da en ond krybskytte vil fange ørnen, prøver Cody at beskytte ham. Han ved, han ikke kan gøre det alene, så han beder verdens modigste mus, Bernard og Bianca, om hjælp. På ryggen af albatrossen Wilbur er de to musagenter på vej mod den farligste mission, de endnu har været på.